Przed nami kolejna, 6 już odsłona Andromedonu, czyli festiwalu teatrów niezależnych. Potrwa on od 10 do 13 września. W tym czasie mali i nieco więksi fani sztuki teatralnej zdecydowanie będą mieli z czego wybierać!
Czwartek (10.09.), godz. 17:00
Centrum Handlowe Gemini / wstęp bezpłatny
WALNY – Teatr :” O jednym takim co nie lubił Siebie”Spektakl oparty na tekście japońskiej baśni, dotyka tematu poszukiwania tożsamości. A o czym jest historia? Człowiek – słońce, pragnie być jak człowiek – chmura, która je przysłoniła. Chmurę z kolei rozgania człowiek – wiatr, któremu nie oparł się jedynie człowiek – kamień. Ten z kolei zostaje rozłupany przez Kamieniarza, który marzy by być Cesarzem…i tak dalej, i tak dalej… Po spektaklu zapraszamy na warsztaty z animacji teatralnych.
Spektakl dla widzów powyżej 3 roku życia
Scenariusz i reżyseria – Adam Walny
Piątek (11.09.) godz. 17.00
Centrum Handlowe Gemini / wstęp bezpłatny
WALNY – Teatr : „Opowieści kropli wody””Przygody kropli wody” Marii Terlikowskiej to zabawna, pisana klasycznym wierszem historia dla najmłodszych o fenomenie wody, o tym, jak zmienia stany skupienia, dzięki czemu podróżuje od głębin ziemi, poprzez rzeki, morza, domy aż do chmur, by powrócić znów na ziemię. Spektakl zrealizowany w technice teatru przedmiotu ma charakter lekcji w laboratorium prowadzonej przez szalonego naukowca, któremu w eksperymentach z wodą wychodzą zgoła inne efekty od założonych, co przyczynia się do wielu fantastycznych odkryć. Spektakl ukazuje zupełnie niezwykłe możliwości zastosowania szklanych przedmiotów z szafy laboratorium i wody, odpowiadając na pytanie: skąd się wzięło życie?Po spektaklu zapraszamy na warsztaty z animacji teatralnych.
Spektakl dla widzów powyżej 3 roku życia.
Tekst: Maria Warlikowska
Scenariusz i reżyseria – Adam Walny
Piątek (11.09.)godz. 20.00
Dziedziniec Teatru Małego w Tychach / wstęp bezpłatny
FAUST jest trzecią częścią plenerowego Tryptyku Egzystencjalnego, kolejnym, po „Feminie” i „El Niňo” autorskim widowiskiem Teatru A Part dotykającym kwestii kruchości, trudu i tajemnic ludzkiej egzystencji w kontekście towarzyszących jej popędów i emocji. Przedstawienie jest osnute na kanwie mitu faustycznego i nawiązuje do wątków zawartych w dwóch najsłynniejszych dziełach faustowskich: „Tragicznych dziejach doktora Faustusa” Marlowa i „Fauście” Goethego, nie jest jednak adaptacją znanych literackich pierwowzorów. Historia faustyczna oraz alchemiczny sztafaż są tu pretekstem do kreowania teatralnych obrazów dotyczących dwoistości natury ludzkiej, rozpostartej między młodość i strarość, potrzeby ciała i ducha, seksualne siły i pęd ku śmierci, potrzebę poznania i zagubienie, intelekt i emocje. Na poziomie opowieści to historia o kobiecie i zadurzonym w niej mężczyźnie, zaplątanym w obsesyjną spiralę uczuć. Świat, w którym rozgrywa się spektakl to emocjonalny sabat, odbywający się w głowie bohatera. Podobnie jak w poprzednich przedstawieniach plenerowych teatru opowiadana w „Fauście” historia to w istocie mroczny egzystencjalny melodramat.
Pod względem formalnym spektakl zawiera wszystkie cechy stylu Teatru A Part, znane z wcześniejszych produkcji plenerowych teatru. W tym bezsłownym spektaklu zostają ponownie użyte surowe, metalowe konstrukcje, żywioły, obrazy obnażanego ludzkiego ciała jako medium sensów i znak transformacji oraz ekspresyjne, fizyczne aktorstwo.
Spektakl przeznaczony jest dla widzów pełnoletnich
Sobota godz. 12.00 oraz 17.00
Centrum Handlowe Gemini / wstęp bezpłatny
Piotr Myszczyszyn : „Cyrkolekcje Pana Pedro”
CYRKOLEKCJE PANA PEDRRO
Masz ochotę na zabawę?
Zaraz załatwimy sprawę.
Zostań w domu ze wszystkimi,
nudę razem przepędzimy.
Bądź gotowy na atrakcje
i na żywo lajf relację.
Z Panem Pedrro zabawa jest pewna,
cyrkowych sztuczek i wygłupów pełna!
Więcej już nie nawijamy,
tylko na Andromedon Cię zapraszamy
Zwariowana, barwna klaunada z elementami interakcji z widownią.
Spektakl dla widzów powyżej 3 roku życia.
Sobota (12.09.), godz.15.00
Dziedziniec Teatru Małego w Tychach / wstęp bezpłatny
Noe to spektakl o dyrygencie. Staje on przed zadaniem poprowadzenia koncertu z partytury „Potop”. Niestety Orkiestra przerażona zapisem treści koncertu ucieka. Dyrygent zostaje sam z instrumentami i rozczarowaną publicznością. Sprowokowany sytuacją sam staje się instrumentalistą. Zaczyna używać instrumentów, których dźwięki i słowa wskazują na zbliżający się nieuchronnie koniec. Dyrygent próbuje ten koniec powstrzymać, odwlec w czasie używając różnych forteli. Tworząc na żywo i historię i muzykę. Publiczność, zostaje wciągnięta do zabawy w odwlekanie końca. Do czasu, kiedy Dyrygent – Noe nie wsiada na Arkę – zaczyna koncert wraz z wybranymi przez siebie widzami. Koncert dobiega końca. Noe staje przed dylematem,…wysadza na ląd żonę i zwierzęta i płynie dalej. Potop wciąż topi, Noe
Spektakl familijny
Scenariusz i reżyseria – Adam Walny
Muzyka – Jan Wyszkowski
Niedziela (12.09.), godz. 20:00
Dziedziniec Teatru Małego w Tychach / wstęp bezpłatny
Metaforyczna opowieść o „oblężonym mieście”. Spektakl jest inspirowany upadkiem miasta Aleppo, opowiada o uniwersalnym losie człowieka skazanego na wygnanie. Pokazuje ludzi, którzy znaleźli się w zawierusze wojennej i którym pozostały już tylko marzenia o ucieczce. „Dokument przeniesiony zostaje w sferę teatru; opowieść staje się fikcją. A mimo to, dzieje się naprawdę. I jest pomnikiem dla milionów ludzi, którym nie udało się stać się “problemem uchodźców” w Europie.” Westdeutsche Allgemeine Zeitung (Oberhausen)
Pokój Wenus
Sześć pokoi. Sześć wyrazistych, kobiecych osobowości i ich osobista, artystyczna refleksja na temat kobiecości.
„Pokój Wenus” jest spektaklem Site Specific którego areną jest Galeria Na Wolności w Tychach. Każda 15 minutowa etiuda zostanie zaprezentowana dla jednego obecnego w pokoju widza.
Link do harmonogramu oraz formularza rezerwacji pod adresem email: festiwalandromedon@gmail.com
Cena biletu na każdą etiudę wynosi – 10 zł.
Pokój Wenus – Galeria Na Wolności 12-13.09
Blue Room – Katarzyna Koziorz
Katarzyna Koziorz – aktorka i tancerka. Absolwentka Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. Swoją przygodę z teatrem rozpoczęła w 2006 roku kiedy przyłączyła się do Autorskiego Teatru Ruchu „WamPa”. Brała udział w wielu spektaklach współpracując między innymi z: Janem Peszkiem („Gdzie jest Paweł? Czyli chcemy spokoju!”), Jackiem Przybyłowiczem („Stany Skupienia”), Sebem Majewskim („Polonez alla Polacca na niemiecką nutę”), Rafałem Urbackim („Nie z tej ziemi”, „Ten 21 roczek”). Uczestniczka wielu projektów teatralnych zarówno w Polsce jak i za granicą. Obecnie współpracuje z Wrocławskim Teatrem Tańca i Teatrem Muzycznym Castello. Spektakl, który ma miejsce w “Blue Room” to opowieść o miłości i różnych jej odcieniach. O zakochaniu, motylach w brzuchu, ale też miłości niespełnionej i niemożliwej. Porusza tematykę zawodów miłosnych, niezrozumienia oraz konfliktu, zwłaszcza takiego uparcie toczonego z samym sobą.
Green Room – Monika Wachowicz, Teatr A Part
reżyseria: Marcin Herich
Monika Wachowicz – aktorka, instruktor teatralny i pedagog, organizatorka imprez teatralnych. Prowadzi autorskie Studio Ciała i Emocji. Jest aktorką Teatru A Part, w którym bierze udział we wszystkich spektaklach i projektach artystycznych Teatru A Part (za wyjątkiem przedstawień solowych „Kołysanka” „Więzy” oraz „Święto wiosny”). Jest koordynatorką Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Performatywnych A Part oraz prowadzi Studio Aktorskie Teatru A Part. Od 2019 Prezes Fundacji SZTUKA DLA ŻYCIA IM. MARTY PARADECKIEJ. Latem 2020 współpracowała z Teatrem Biuro Podróży przy spektaklu CARMEN FUNEBRE w reżyserii Pawła Szkotaka. “Green Room” to etiuda pochodząca ze spektaklu “Labirynt Wenus” teatru cantabile 2, który w wersji specjalnej został przygotowany przez 3 teatry z 3 krajów specjalnie na potrzeby festiwalu Internationales Theaterfestival 360° we wrześniu i październiku 2008 roku. Green Room w wykonaniu Moniki Wachowicz jest jedną z siedmiu etiud wyreżyserowanych przez Marcina Hericha na potrzeby tego projektu. Teraz zostaje wznowiona po siedmiu latach z okazji VI Festiwalu Teatrów Niezależnych Andromedon.
Black Room – Anna Piotrowska
Anna Piotrowska – choreografka, reżyserka, nauczycielka tańca współczesnego, tancerka, Fundator i Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Tańca – eferte, założycielka „mufmi” teatr tańca w Warszawie (wcześniej pod nazwą Teatr Tańca „Dystans”, 1995). Stworzyła ponad 90 autorskich choreografii i przedstawień. Od września 2014 kierownik zespołu Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK (od września 2015 kierownik artystyczna). Współpracowała z izraelsko-holenderskim duetem choreograficznym Ivgi & Greben. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych. W “Pokoju Wenus” Anna Piotrowska przedstawi etiudę taneczną w pt. “Black Room”.
White Room – Magdalena Fidor
Magdalena Fidor – swoją aktorską przygodę zaczęła z Autorskim Teatrem Ruchu „Wampa” w 1999 roku. W późniejszych latach brała udział w licznych projektach teatralnych grając nie tylko ruchem ale również słowem. Uczestniczka wielu Tyskich Spotkań Teatralnych. W ostatnich latach członkini Studia Młodych przy Teatrze Małym w Tychach. Monodram Białego Pokoju – „Wyrwana”, jest fragmentem spektaklu pt. „B!ardzo” zrealizowanego przez połączone siły Grupy Artystycznej Teatr TCR oraz Studio Młodych przy Teatrze Małym w Tychach. Postać, w którą wciela się Magdalena Fidor opowiada, o przyjemnym utknięciu w statycznej czasoprzestrzeni. Jest to próba scenicznej medytacji nad kruchością wyobrażeń o wieczności typowa dla niektórych utworów Wisławy Szymborskiej czy Bruno Schulza.
Grey Room – Ewa Wolf
Ewa Marzena Wolf – góralka, fotografka, kulturoznawczyni, performerka. W latach 2016- 2017 związana z Teatrem Małym w Tychach oraz Teatrem Karola Wojtyły. Terapeutka pracy z ciałem; prowadzi autorskie zajęcia ze świadomości ciała Body PatchWork. Sztukę traktuje jako środek wyrazu pozwalający na oswajanie lęków oraz narzędzie terapii. Prowadziła warsztaty zarówno fotograficzne jak i ruchowe dla kobiet, seniorów, dzieci z rodzin dotkniętych patologią społeczną, grup teatralnych, osób ze spektrum autyzmu, grup wsparcia dla kobiet po mastektomii. Jako stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w projekcie Moje Góralskie Korzenie łączyła nowoczesne podejście do ruchu z góralskim tańcem i pieśniami. “Grey Room”, czyli Wenus czuje. Co „powinna” czuć Wenus? Czy wolno jej odczuwać? A jeśli tak, to w jakiej formie? Czy w rozległym spektrum emocji znajdują się te, których kobieta pretendując do bycia piękną, czuć nie powinna? Czy szanujący się i szanowany człowiek, ma prawo do odczuwania skrajnych emocji. Co czyni z nami wyuczona grzeczność i negacja własnych uczuć? „Wenus czuje” to 15 minutowa etiuda ruchowa o procesie oswajania wypartych stanów emocjonalnych zakotwiczonych w ciele. O kolektywnym śnieniu, mechanizmie zaprzeczenia, projekcji i przeniesienia. To próba pochylenia się nad ztabuizowanymi i wypartymi kolektywnie emocjami. Próba stworzenia przestrzeni performatywnej będącej laboratorium do odczuwania i współodczuwania, oparta na założeniach teorii rezonansu limbicznego. Jednocześnie to zabawa formą oraz motywami i wyobrażeniami wenus funkcjonujących w sztuce oraz świadomości zbiorowej na przestrzeni wieków.
Red Room – Dorota Sobek, Teatr HoM
reżyseria: Katarzyna i Jakub Kabus
Dorota Sobek – zawodowa modelka, pasjonatka pisania, wielbicielka muzyki, miłośniczka życia, oddychania pełną piersią i medytacji, a przede wszystkim autorka swojej roli na życiowej scenie. Cudowna mama energicznego 4-latka i życiowa partnerka świetnego perkusisty. Wdzięczna najbliższym i światu za to, że może się z podzielić swoim życiem i twórczością. “Red Room” opowiada o doświadczeniach jej własnej przemiany ukazującej „wyjście z czarnej dupy”, obierając za cel drogę przebaczenia i wdzięczności, w trudnych relacjach z najbliższymi. Ukazując siłę pracy nad sobą przedstawia własną metamorfozę, której poświęciła i nadal poświęca każdy dzień swojego życia. Ciężka praca jaką wkłada, wsparcie jakie ma od najbliższych oraz zwycięstwo dobrego serca nad złym umysłem, to nie utopia – to jej życie. Dziś się tym dzieli, mimo, że jeszcze dwa lata temu chciała umierać. Etiudę wyreżyserowali Katarzyna oraz Jakub Kabus.
Organizatorem Festiwalu jest Stowarzyszenie Śląskie Zakłady Sztuki a osobiście: Jakub oraz Katarzyna Kabus, będący spiritus movens projektu. Od 2018 roku jego mecenasem jest CK Gemini Park Tychy. Partnerami od pierwszej edycji są Miejskie Centrum Kultury w Tychach oraz Teatr Mały w Tychach. Festiwal Finansowany jest ze środków Miasta Tychy pozyskiwanych w ramach konkursu na realizację zadania publicznego w dziedzinie kultury: Tyskie Inicjatywy Kulturalne.
UWAGA! PRZED PRZEDSTAWIENIEM I PODCZAS PRZEDSTAWIENIA OBOWIĄZUJĄ REGULACJE W ZWIĄZKU Z PANDEMIĄ WIRUSA COVID 19
1. Informujemy, że podczas wydarzenia mają zastosowanie wszystkie aktualne zalecenia sanitarne. Przed wejściem na spektakl oraz podczas jego trwania prosimy o bezwzględne zasłonięcie maseczką ochronną ust i nosa.
2. Przed wejściem na przedstawienie obowiązuje dezynfekcja dłoni płynem odkażającym.
3. Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek objawy infekcji, prosimy kategorycznie o pozostanie w domu. W związku z obowiązującym stanem epidemii będziemy zbierali Państwa dane kontaktowe (imię, nazwisko, numer telefonu/adres e-mail). Druk formularza do wypełnienia będzie oczekiwał na Was przed wejściem na przedstawienie.
Administratorem danych osobowych będzie Stowarzyszenie Śląskie Zakłady Sztuki. Dane będą przechowywane przez 14 dni od daty imprezy i mogą być przekazywane w tym czasie do Głównego Inspektoratu Sanitarnego (lub podległych mu oddziałów) w związku z prowadzonym dochodzeniem epidemiologicznym na podstawie obowiązujących przepisów. Dane nie będą przekazywane żadnym innym podmiotom trzecim i po upływie 14 dni od spektaklu zostaną zniszczone.